Måndag v.5

Fick en fråga förut om hur lång jag är, hade ju glömt skriva det!
Är ungefär 165 cm och väger alltså 58 kilo. Det är kanske inte så mycket, visst, men om man tittar på bilderna så ser man ju att jag har lite att ta av.

Det blir nog ingen träning idag, tänkte gå en promenad efter skolan men det är helt omänskligt kallt ute, så tror faktiskt att jag hoppar över det idag. Ska börja med ordentliga promenader igen så fort det går att vara ute. Bor ju ganska långt norrut, hehe.

Jag har försökt äta så lite kolhydrater som möjligt nu ett tag och det går faktiskt ganska bra tycker jag :) Till lunch åt jag ett ägg, lite nötter och lite tonfisk, skum blandning men man tar vad man har liksom. Hann inte riktigt göra nåt annat heller. Till middag ska jag göra kyckling och grönsaker, tror jag. Köpte också en cola och det var ju himla onödigt, men ibland är min huvudvärk inte att leka med och då är cola det enda som hjälper.


Kommentarer
Sabina

SV; hihi tack! :)

Kämpa bara på och GE INTE UPP.. kvinnor har betydligt svårare att "forma" kroppen. :)

2012-01-30 @ 16:50:20
URL: http://binaluttan.blogg.se/
f

Tju! Håller också på att gå ner i vikt. 175 cm och vägde 78, nu nere på 71.9 efter 3 veckor :) Peppande blogg du har! Och jag kör med samma sak som du, promenadeer!

Sen försöker jag äta lite snabba kolhydrater och byta ut mot sallad/långsammakolhydrater istället som ex. broccoli och morötter. Alltså, att byta ut spagetti och köttfärssås mot stekt broccoli och köttfärssås är seriöst, sjuuukt gott. Låter udda, men ett tips att testa! 150 g broccoli är bara ca 55 kalorier.

Ladda ner 'kaloriräknaren', det är en app för android som hjälper dig att hålla koll, räknar ut din träning mat osv :) Skitbra!

Och sen vill jag bara tipsa om att skippa colan trots huvudvärken, det är nog sockersuget som spöker. försök stå ut, om inte, prova en kopp svart kaffe om det är koffeinet som kallar.

lycka till! :D

/felicia

2012-01-31 @ 10:51:33
j

Felicia: Oj, det är ju riktigt bra gjort! :D går du bara promenader eller tränar du på något annat sätt också?

Ja precis, så försöker jag också göra. Kör mest på sånnahär frysta grönsaker som man köper i påse, det känns smidigast att bara koka det som att man tex kokar spagetti. Och om du inte testat att göra mos av blomkål så gör det, sjuuukt gott faktiskt!



Ska se om jag hittar appen, tack för tipset! :D och haha ja, colan är ju inte alls bra men försöker avvänja mig så gott det går. Brukade köpa en 2-liters flaska om dagen förut så jag har iallafall gjort framsteg ;) är nog sockersuget som gör det, ja.



Men tack för kommentaren, blir jätteglad faktiskt :)

2012-01-31 @ 11:17:09
URL: http://paallvarnu.blogg.se/
Moa

hej hej!

håller på med samma mål som dig dvs gå från 58 till 50 kg (är väl en 163cm lång) och är halvvägs nu :) -4,5kg

2012-01-31 @ 13:34:25
URL: http://nattstad.se/snyggmoa


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0